Tokatlılar uçağı, uçmayı yani havayolunu seviyor..

Tokatlının daha fazla uçması için biraz araştırma yaptım.

Tokat'tan, İstanbul havalimanına (THY) 7 gün uçuş var.

Sabiha Gökçen Havalimanına ise (AJET) haftada 3 gün var.

Beklentiler ne derseniz.

Sabiha Gökçen uçuş sayısı 3'den 7' ye çıkmalı.


İstanbul Havalimanı uçağı 7 gün sabah 9'da Tokat'tan kalkmalı.

 Sabiha Gökçen uçağı akşam 10'da Tokat'a gelmeli.

Sabahleyin İstanbul'a giden, işini halledip akşam Tokat'a dönmeli.

İzmir'e haftanın 2 günü sefer başlamalı.

TSO öncülüğünde talepler 2,5 yıldır her yere iletildi.

 Vekillerin, Vali beyin, Belediye Başkanının ilgileneceği, çözeceği bir  konu talepler aslında


Ama hızlı çözüm için üst düzey dokunuş gerekiyor.

Esasında çok şey istemiyor Tokatlılar.

Uçmak istiyorlar.

Havayolu şirketleri daha çok kar hırsı ile yurtiçi uçuşlara bakmıyorlar. Doluluk yüzde 1500 de olsa. Kardan zarar ediyorlar.

Yurtdışı altın yumurtlayan tavuk.

Konuştuğumda diyorlar ki,  İstanbul'dan yolcu uçağa biniyor,  1500 km. Kars'a 3000-4000  lirasını alıyoruz. İstanbul'dan yada İzmir'den, yada Antalya'dan uçağa binip 1500 km. Batıya, Balkankara uçarsa, 15 bin, 20 bin lirasını alıyoruz. Maliyet aynı.

Dolayısı ile çok daha fazla kar hırsı söz konusu.

Turizm geliri boyutuyla doğru olabilir.

Ancak vatandaş ihtiyacı, mağduriyeti dikkate alınmıyor.

Sosyal devlet politikası öteleniyor.

Sağlıkta kısmen geriye gidiş var.

Havacılıkta da, Cumhurbaşkanımızın "Havayolu Halkın Yolu" hedefinden sapma var, malesef.

Tokat Uluslararası Yemi Havalimanının,  gümrük, pasaport, binalar, salonlar on numara.

 Bu havalimanı yatırımı ile, Tokat bu az seferi hak etmiyor.

Tokat uçmak istiyor.

O kadar.

Vesselam