Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2023'ün ilk çeyreğinde geçen yıla oranla %25,2 büyüyerek 295.519 adet satışa ulaştı. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODMD) son verilerine göre, pazarın büyümesiyle birlikte hangi markaların öne çıktığı da belli oldu.

Mart ayı itibarıyla, binek ve hafif ticari araç kategorisinde Fiat, toplamda 39.983 adetle zirveye otururken, bu başarıyı 36.063 adetle Renault ve 21.751 adetle Ford izledi. Volkswagen 18.587 adetle dördüncü sıraya yerleşirken, Toyota da 17.589 adetle beşinci sırada kendine yer buldu.

Otomobil satışlarına özel bakıldığında ise Renault, üç aylık dönemde 32.024 adetle en çok tercih edilen marka oldu. Fiat bu alanda 23.892 adetle ikinci sıraya yerleşirken, Chery ise 15.467 adetle üçüncü oldu. Toyota ve Peugeot sırasıyla 14.337 ve 12.980 adet satışla dördüncü ve beşinci sırayı aldılar.

Togg'un pazardaki yükselişi dikkat çekerken, Türkiye'nin yerli otomobil markası ilk çeyrekte 4.145 adet teslimatla önemli bir başarıya imza attı. Tesla'nın satışları ise 375 adette kaldı.

Lüks otomobil segmentinde, ilk çeyrekte en çok satışı 801 adetle DS yaparken, onu 288 Porsche, 145 Lexus takip etti. Maserati, Jaguar, Bentley, Lamborghini, Aston Martin ve Ferrari gibi prestijli markaların satışları ise daha düşük adetlerle gerçekleşti.

Hafif ticari araç segmentinde liderlik koltuğunda Fiat oturuyor. İlk çeyrekte 16.091 adetle zirvede yer alan Fiat'ı, 13.438 adetle Ford ve 6.258 adetle Volkswagen takip etti. Citroen ve Renault ise sırasıyla 4.882 ve 4.039 adet satışla dördüncü ve beşinci oldular.

Bu veriler, Türkiye'nin otomobil ve hafif ticari araç pazarında yaşanan canlılığı ve tüketici tercihlerindeki çeşitliliği gözler önüne seriyor. Markalar arasındaki rekabetin yanı sıra, yerli üretim araçların da pazardaki yerini sağlamlaştırdığı görülüyor. Tüketicilerin, hem ekonomik hem de lüks segmentteki araçlara olan ilgisi, Türkiye otomobil pazarının dinamik ve çeşitli bir yapıya sahip olduğunu kanıtlıyor.

Muhabir: Burhan Arar