Tokat'ta bir ortaokulda uygulamaya konulan yenilikçi bir sistem, eğitim çevrelerinde ve veliler arasında büyük bir tartışma yaratıyor. Bu sistemde, "ödev kontrolcüleri" olarak adlandırılan öğrenciler, öğretmenler tarafından belirlenerek, ders sonunda verilen ödevleri teslim gününde kontrol ediyorlar. Bu öğrencilerin yaptığı artı veya eksi işaretlemeler, sonrasında öğretmenler tarafından notlara dönüştürülüyor.

Ancak bu uygulama, akran zorbalığına zemin hazırlama riski taşıyor. Milli Eğitim Bakanlığı'nın akran zorbalığına karşı mücadele ettiği bir dönemde, öğrencilerin ödev kontrolü yapmalarının etik ve pedagojik açıdan doğruluğu tartışılıyor. Öğrencilerin bu görevi yanlış kullanma ihtimali, adil olmayan değerlendirmeler yapabilme riskini de beraberinde getiriyor.

Eğitim uzmanları, öğretmenlerin ödevleri kendilerinin kontrol etmeleri gerektiğini, bunun eğitimdeki etik değerler ve sorumluluklar çerçevesinde önemli olduğunu vurguluyorlar. Ayrıca, bu sistemin öğrencilere ek sorumluluklar yükleyerek eğitim sürecini olumsuz etkileyebileceği belirtiliyor.

Bu sistemin diğer derslerde de uygulandığı ve öğretmenlerin bir tür monarşi ve kast sistemine benzer bir düzen oluşturdukları iddia ediliyor. Bu durum, eğitimde fırsat eşitliğini tehdit ediyor ve öğrenciler arasında haksız rekabet yaratabilir.

Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından bu sistemin denetlenmesi ve bu sistemin başka okullarda uygulanıp uygulanmadığının araştırılmasını talep ediliyor.

Editör: Haber Merkezi