5 Eylül’de, Tokat Valiliği himayesinde, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Travelshop Seyahat Acentası iş birliğiyle Silk Museum Hotel’de Tokat turizmini geliştirmeyi amaçlayan bir B2B çalıştayı düzenlendi. Bu etkinlik, konaklama sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin satışlarını artırarak tur operatörleri ve seyahat acenteleriyle bağlantı kurmalarına olanak tanımayı hedefliyordu. Köşe yazarı Kadir Özbilgin'in değerlendirmelerde bulundu.

Tokat'ta Farklı Diller Aynı Ritimlerde Buluşuyor! Tokat'ta Farklı Diller Aynı Ritimlerde Buluşuyor!

Çalıştayın Amacı ve Kapsamı

B2B çalıştayları, konaklama ve seyahat acenteleri arasındaki ilişkileri güçlendirmeyi ve bu sayede rezervasyonların artmasını sağlamayı hedefler. Özbilgin, bu tarz etkinliklerin konaklama sektöründe bağımsız çalışan oteller için faydalı olabileceğini belirtirken, bu iş modelinin Tokat genel turizmine tek başına ivme kazandırmasının mümkün olmadığını ifade etti.

İl Turizmine Katkı Sınırlı Kaldı

Özbilgin, özellikle Tokat turizminin sürdürülebilir bir gelişim sağlayabilmesi için daha geniş çaplı ve uzun vadeli planlamaların yapılması gerektiğine dikkat çekiyor. Çalıştayda ortaya çıkan modelin, konaklama sektöründeki işletmelerin kendi aralarında satış ve pazarlama faaliyetlerine katkı sağlasa da, Tokat’ın genel turizm potansiyeline uzun vadeli bir değer katamayacağını savundu.

Turizm Sadece Konaklama Değil

Özbilgin’e göre, turizm olgusu salt konaklamadan ibaret değil. Tokat’a gelen turistlerin sadece konaklama hizmetlerinden değil, şehrin tüm unsurlarından tatmin olması gerektiğini vurguluyor. Turistlerin, Tokat’a gelip şehri gezmek, yerel kültürü deneyimlemek ve daha sonra başkalarına tavsiye etmek için daha fazla motive edilmesi gerektiğini ifade ediyor.

Tokat Gastronomisi Örneği

Özbilgin, daha önce düzenlenen Tokat Gastronomi Festivali örneğini vererek, bu tür etkinliklerin geçici olduğunu ve sürdürülebilir olmadığını ifade ediyor. Tokat turizminin geliştirilmesi için daha kalıcı ve köklü adımlar atılması gerektiğini belirtiyor.

Gelecek İçin Umut Var Ama Zor

Murtaza Kalender’in 5 yıl içinde 500 bin turist getireceği öngörüsüne de değinen Özbilgin, bu sayılara ulaşmanın zor ama imkansız olmadığını dile getiriyor. Ancak bu başarıların, rastgele değil, sistematik çabaların bir sonucu olarak gerçekleşeceğini belirtiyor.

  

Muhabir: Burhan Arar