Karayolları 7. Bölge Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, yüklenici firmalar vasıtasıyla yapımı devam eden Turhal-Zile kara yolu 2 milyar 60 milyon lira, Artova kara yolu 170 milyon lira, Tokat-Niksar kara yolu ise 5,76 milyar lira tutarında yatırım bedeline sahip. 49 kilometre uzunluğundaki Tokat-Niksar kara yolunun 34 kilometrelik kısmı, 18,37 kilometrelik Artova kara yolunun 8 kilometrelik bölümü ve 57,8 kilometre olacak Turhal-Zile kara yolunun ise 18 kilometrelik kısmı tamamlanarak trafiğe açıldı.
Tokat'ın ilk tüp geçidi dönekse mevkine yapılıyor
Dar ve virajlı olması nedeniyle kazaların sık yaşandığı Tokat-Niksar karayolu dönekse mevkine alternatif yol yapım çalışmaları devam ediyor. Yol güzergahı tamamen değişerek kısalacak ve virajlı yolu ortadan kaldıracak olan çalışma 6 milyar TL'ye mal olacak.
49 kilometrelik yolun 30 kilometresi tamamlandı
2013 yılında başlatılan bölünmüş yol çalışmalarında 49 kilometre olarak planlanan Tokat-Niksar yolunun 30 kilometrelik kısmı tamamlandı. Kalan 19 kilometrelik kısmın tamamlanması için de çalışmalar sürdürülüyor. Güzergahtaki Dönekse-Yağmurlu arasındaki alan heyelan bölgesi olması nedeni ile açık ve kapalı tüneller inşaa ediliyor.
"Çamlıbel Tüneli'nin de ihalesinin yapılmasını bekliyoruz"
AK Parti Tokat Milletvekili Mustafa Arslan, Tokat'ın ulaşımla ilgili eksiklerini kısa zamanda tamamlayacaklarını ifade ederek, "Bölgemizi ilgilendiren önemli çalışmalardan birisi Ünye, Akkuş, Niksar kara yolunun da ihalesi yapıldı, çalışmalar başladı ve kısa sürede hizmete açacağız. Çamlıbel Tüneli'nin de ihalesinin yapılmasını bekliyoruz. Bu yolları bitirdiğimiz zaman Tokat'ın ulaşım altyapısıyla ilgili eksiklerinin tamamı bitirmiş olacak." diye konuştu.
Arslan, yapımı süren yolların tamamlanmasıyla yakıttan yıllık 173 milyon lira tasarruf sağlanacağını ifade ederek, "Yolların kalitesi çok yüksek olacak. Hiçbir viraj olmadan vatandaşlarımızı Tokat'a çok güvenli, çok rahat bir şekilde ulaştırmış olacağız. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.