İtfaiye, Polis, Sağlık, Jandarma, Orman ve AFAD omak üzere tüm kurumları tek numarada toplayan Acil İhbar Hattı 112'ye gelen asılsız ihbarların önlenmesi ve farkındalık oluşturmak için Tokat İl Sağlık Müdürlüğü hangi durumlarda 112'nin aranması gerektiğine dair bilgilendirme yaptı.
Bu durumlar; Deprem, Sel, Su Baskını, Heyelan,Orman Yangınları Kaya Düşmesi, Göçük Gibi Doğal Afetler, Trafık Kazası, Göğüs Ağrısı, Bayılma, Boğulma, Kırık Çıkık Şüphesi, Kalp Krizi, Kanama, Gasp, Hırsızlık, Yaralama, Kaçakçılık Vb., Önemli Toplumsal Olaylar, Ev, işyeri, Araç vb. Yangınlar olarak belirtildi.
Açık adres bilgilerinizi doğru ve hızlı bir şekilde vermeye çalışarak sorulara kısa ve net yanıtlar verilmesi konusunda vatandaşlar uyarılırken, Tüm GSM Operatörlerinden, Sabit ve Ankesörlü Telefonlardan 7 gün 24 saat boyunca ücretsiz olarak 112'nin aranabildiği hatırlatıldı.
112'Yİ GEREKSİZ YERE MEŞGUL ETMEYİNİZ
Ayrıca yapılan asılsız ihbarlar gibi durumlara karşı "112 Acil Çağrı Merkezini amacı dışında gereksiz yere meşgul edenler ve bu davranışında ısrar eden kişiler hakkında kabahatler kanununa göre idari yaptırım cezası uygulanır" uyarısı yapıldı.