Giresun'da bulunan 112 Acil Çağrı Merkezi, yılda yaklaşık 500 bin çağrı alıyor. Ancak, bu çağrıların yarısı asılsız ihbarlardan oluşuyor. İçişleri Bakanlığı'nın yürüttüğü 'Acil Çağrı Merkezleri' projesi kapsamında, 81 ilde acil hizmetler tek bir numara altında toplandı. Bu sistem sayesinde vatandaşlar, sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, orman, sahil güvenlik ve Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) gibi birimlerden hızlı ve kolay bir şekilde yardım alabiliyorlar.

Evlenmek için 112'yi aradı

Giresun 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Türedi, merkezin yılda ortalama 500 bin çağrıya yanıt verdiğini, ancak bu çağrıların büyük bir kısmının acil yardım gerektirmeyen ya da tamamen asılsız olduğunu belirtti. Türedi, gereksiz çağrılar arasında şaka amaçlı polis çağrıları, UFO ihbarları ve evlenme talepleri gibi çeşitlilik gösteren içerikler olduğunu vurguladı. Ayrıca, kış aylarında, köy yollarının açılması amacıyla yapılan asılsız ambulans ihbarlarına da dikkat çekti. Asılsız ihbarlarda bulunanlar hakkında yasal işlem başlatıldığını ve cezai yaptırımlar uygulandığını da ekledi.

Tokat'ta da ilginç çağrılar dikkat çekti

Tokat'ta da asılsız çağrılar arasında "Tavuğum yumurtlayamıyor ambulans gönderin", "Papağını mı yiyen kedinin kolluk kuvvetlerince yakalanmasını istiyorum" gibi çağrı yapanlar dikkat çekmişti.

Müdür Mustafa Türedi, vatandaşlara yönelik mesajında, acil yardım ekiplerinin hızlı ve etkin bir şekilde müdahale edebilmesi için, 112 numarasının gereksiz yere meşgul edilmemesi ve asılsız ihbarlarda bulunulmaması konusunda uyarılarda bulundu. Türedi, her saniyenin hem ekipler hem de ihtiyaç sahibi vatandaşlar için büyük önem taşıdığını vurguladı.

Kaynak: İHA

Editör: Haber Merkezi