ÇAMLIBEL TONNE'Sİ!

Tonne'den Tunne'ye evrilmiş İngilizce de, bizde Tünel olmuş. Konumuz Çamlıbel Tüneli.

Abone Ol

Yıllardır Artovalı'nın, Tokatlı'nın, özellikle  kamyon-tır şoförlerinin dört gözle beklediği proje, Çamlıbel Tüneli.

Projenin 2025 yılı yatırım programına alındığını duymamla birlikte oluşan heyecanımı, sizinle paylaşmasam olmazdı.

Artova Hoda Köylü olmamdan dolayı daha çok mutlu oldum. O bölgeyi en iyi bilenlerdenim.

Projeyi yatırım programına aldıran başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere vesile olan Yusuf Beyazıt, Mustafa Arslan, Cüneyt Aldemir ve destek veren Yücel Bulut ve Kadim Durmaz milletvekillerimize hassaten teşekkür ederim.

Özlem Zengin, Zafer Sırakaya. Elbette onlarada..

İster istemez karayolunda tünelin tarihine bir gözatayım dedim.

Ülkemizde ilk karayolu tünel uygulamasına 1950'li Menderesli yıllarda başlanmış.

Otobanların yapılmaya başlandığı 1980 Özallı yıllarda mesafe almışız.

Erdoğanlı yıllarda ise zirve yapmışız. Hatta dünyada ön plana çıkmışız. Ovit Dağı tüneli hem tüp sayısı hem de 14,5 km. uzunluğu ile dünyanın 3. büyük tüneli.

Rize İkizdere, Erzurum İspir ilçeleri arası dağ yolu kışın 4-5 ay kapalı kalıyordu.

Ülkemizde dağlar  doğu-batı istikametinde uzanıyor. Mesela Karadeniz dağları yada Toros dağları. Haliyle kuzeyden güneye dağları aşmanın en uygun yolu tünel.

Allah var, müjdeyi ilk aldığımda sevindim, ardından içime bir kuşku düştü.

Çünkü paylaşımlarda programa alındığı yazıyor ancak proje tutarı ve yıl ödeneği yazmıyordu. Öyle ya, yıl ödeneği yoksa ihale nasıl olacak, düdük nasıl çalınacak?

Proje bedeli 3 milyar 320 milyon.

Yıl ödeneği 150 milyon.

Yani yıl içerisinde ihale yapılır, işin yer teslimi yapılır, kazma vurulur. Tünelin bulunduğu güzergah Karayolları Sivas Bölge Müdürlüğü sahasında olduğundan proje bilgisinde Sivas ismi geçiyor.

Elbette bizim için netice önemli.

2027 sonu öne çekilmiş genel seçim öncesi hizmete verilmesi güçlü muhtemel.

Bu yılın ödeneği kullanılınca geriye 3 milyar 170 milyon kalıyor. Bu miktar 2 parçada 2026, 2027 yıllarında tahsis edilirse projenin açılışı inşallah 2027 yıl sonuna kadar gerçekleşir.

Elbette burada zemin etüt sonuçları önemli.

Demem o ki, şayet tünelin açılacağı güzergahta zemin sert, kayalıksa hızlı yol alınır. Şayet toprak yumuşaksa, su yoğun olursa, balçık oluşursa iş uzar.

Bu iş burgu ile ağaç delmeye benziyor. Ağaç kuru ise kolay yol alınır, makineye balçık sararsa yol almak güç olur.

Kayalık sahada 1 günde 100 m. delerseniz  balçık alanda 1 günde 30 m. tünel açarsınız.

Peki Çamlıbel Tüneli bize ne kazandıracak, neden önemli?

Yaban hayatı dengesinin korunması, hayvanların can güvenliği için önemli.

Kurt, kuş, börtü böcek...

Ağaçların korunması için ayrıca ehemmiyetli.

Kayalar ve doğal zeminin korunması,

Çevreye duyarlı, doğa, doğal hayat, orman dostu projeler olması,

Daha ekonomik olması,

Zaman, yakıt tasarrufu sağlaması,

Nakliye maliyetini azaltması,

Kış şartlarında daha kolay ulaşım sağlanacak olması,

Hızlı trene 20 dakikada ulaşacak olunması,

Şehirleri, bölgeleri, gönülleri daha kısa sürede birbirine bağlayacak olması,

Konforlu ve emniyetli ulaşım sağlaması,

Ünye-Niksar yolunun tamamlanması ile Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak olması,

İnsan için sen ben için  önemli olması,

...

Faydaları saymakla bitmez elbet.

Temennim odur ki, Tokat ve Sivas milletvekilleri özellikle  ödenek boyutuyla süreci takip ederler ve bu iş 2027 sonuna tamamlanır.

Bu işten önce Tokat-Niksar yolu, Zile-Alaca ve Çekerek yolu da hizmete verilirse geriye sadece Ünye-Niksar yolu kalıyor.

Kaldı ki, Almus-Tokat yolu da yatırım programına alındı.

Karayolu boyutuyla dertlerimiz büyük ölçüde biter.

Şayet Ulaştırma Bakanlığı'na diğer büyükşehirlerde olduğu gibi Tokat( Geyras)-Turhal - Zile raylı sistemi yaptırılırsa,

Ayrıca Kuzey Anadolu Fay hattının geçtiği İstanbul'dan Erzincan yönüne hızlı tren projesi olur da, Erbaa, Niksar, Reşadiye'de yararlanırsa aşağı yukarı ulaşım sorunumuz kalmıyor.


Erbaa-Topçam-Tokat/Turhal arası İl Özel İdare yada Orman'a ait yolunda karayolu ağına alınmasında fayda var.

Havalalanı uçak seferlerini es geçmeyelim.

Tokat'ta yaşayan 610 bin, İstanbul'da yaşayan 600 bin, diğer iller ve yurtdışında yaşayan 500 bin yani 1.7 milyon Tokatlı'nın talebi uçak seferleri.

Kamuoyunun talebi çok değil.

Ödenekte istemiyor.

Bir.
Sabiha Gökçen uçuşları 3'ten 7'ye çıksın.

İki.
İzmir'e haftada 2 gün sefer başlasın.

En bedava olanı.

Kaldı ki, bugün Ak Parti İl Kongresi'ne etkin isimler katılım sağlayacak.

Etkin bir ismin etkin 2 cümlesi kafi gelir.


Neden sonuç alınmasın sıcağı sıcağına?

Bence bu ilk müjdeyi de çiçeği burnunda, İl Başkanı Adem Dizer verebilir.

Benden bu kadar.

Gerisini siz takip edin..

Vesselam.