Çorum ile Delice arasında yapımı süren 120 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı, 2029 sonunda hizmete girecek. Proje 75 milyar liraya mal olurken, hattın Tokat'ı es geçmesi eleştirilere yol açtı.
Dev Yatırımda Sona Doğru: Delice-Çorum YHT Projesi 2029'da Bitecek
Çorum-Delice arasında yapımı devam eden yüksek standartlı demiryolu hattı için geri sayım başladı. Toplam 75 milyar Türk Lirası yatırım bütçesiyle hayata geçirilen proje, saatte 200 kilometre hızla çalışan trenlerle 2029 yılı sonunda tamamlanacak. 120 kilometrelik hat boyunca 5 istasyon ve 1 sayding bulunacak.
İstasyonlar şöyle sıralandı:
Kırıkkale-Delice Yolcu ve Yük İstasyonu
Sungurlu OSB Yük İstasyonu
Sungurlu Yolcu İstasyonu
Çorum Yük İstasyonu
Çorum Yolcu İstasyonu (Şehir merkezine 700 metre mesafede konumlandırıldı.)
Devlet Demiryolları Yapım Dairesi Başkanlığı tarafından yönetilen projede, şu ana kadar 225 bin metreküp ariyet kazısı tamamlandı ve farklı bölgelerde sondaj çalışmaları sürüyor.
2025 Yılı Yatırımları Arasında YHT Projesi Öne Çıktı
Çorum Valisi Ali Çalgan’ın başkanlığında gerçekleştirilen İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı’nda 2025 yılı kamu yatırımlarına ilişkin bilgiler paylaşıldı. Vali Çalgan, toplam 291 projenin sürdüğünü ve bu projelerin toplam maliyetinin 122 milyar Türk Lirası olduğunu aktardı.
2025 yılı için ayrılan toplam 13,7 milyar TL ödeneğin, 4 milyar TL’si Delice-Çorum-Samsun YHT hattına tahsis edildi. Yılın ilk çeyreğinde ise projelere 640 milyon TL harcandı.
Tokat Yine Göz Ardı mı Edildi?
Bölge halkı ise projede Tokat'ın yer almamasına tepkili. Delice ve Çorum arasına bu kadar büyük bir bütçeyle hızlı tren hattı yapılırken, Tokat'ın bu güzergâh dışında bırakılması tartışma yarattı.
Özellikle Tokat gibi coğrafi olarak Yozgat, Amasya, Çorum ve Samsun arasında kilit bir konumda bulunan bir ilin, ulaşım ağlarının dışında kalması eleştirilirken, yerel yöneticilere "Tokat’a hızlı tren ne zaman?" sorusu bir kez daha yöneltildi.
Yüksek hızlı tren projeleriyle çevresi kalkınırken, Tokat’ın hâlâ kara yolu ağırlıklı ulaşım seçeneklerine bağımlı olması "Yine unutulduk mu?" sorularını gündeme taşıdı.
YHT Projesinde Öne Çıkan Teknik Detaylar
Projeye ilişkin açıklama yapan Devlet Demiryolları Yapım Dairesi Altyapı Yapım Şube Müdürü Nejdet Kocaman, hattın 200 kilometre hız kapasitesine uygun olarak tasarlandığını, toplamda bin 800 iş günü süreceğini belirtti. Kocaman, sözleşme bedelinin yaklaşık 75 milyar TL olduğunu ve projenin zamanında tamamlanabilmesi için çalışmaların hızla devam ettiğini söyledi.